Nya saker och svåra saker



Det var för en vecka sedan jag har kommit hem från Sverige.


Jag var orolig över Japan angående kärnkraften.


Mina föräldrar hade sagt att det skulle vara lugnt.



Nu vet jag inte......

Japansk samhället eller staten vill jag inte lita på......



Framför allt, det finns masor människor som drabbades både av Jordbävning, tsunami och annat.

Tänk, de som måste lämna hem pga undvika radioaktivt.


Men vi bara diskuterar om ekonomi och hur vi kommer hantera kärnkraften osv....



Männiksor är ju viktigkaste, eller hur?



Jag har börjat jobba för 2 dagar sedan. Det är ju praktik bara vi får just nu.

Men det känns fel att jag låtsas som jag lever normalt.


Jag själv är orolig och det känns som jag vet inte själv vad jag kan lita på nu.



samtidigt har jag många fina vänner i Sverige som vanar mig om att jag bör vara mer försiktigt så att det inte blir för sent.


Det känns jag står någonstans där jag själv inte vet.




Vad är det för mitt liv?


Vad är det som är viktigaste?



Varför kan inte vi leva bara för att vill må bra?

Varför måste vi tänka så mycket på ekonomi?


Kan ekonomi rädda oss när Tsunami kommer?



Massor frågor kommer upp i min hjärna och det är så svårt. Jag känner mig att jag undviker tänka rätt.

Jag kanske försöker inte tänka vad som är viktigt så att jag anpassar mig till läget i Japan.


Är det rätt?




Vad som är rätt svar?

Hur ska man veta det isåfall?



Känns verkligen dåligt att jobba medan jag har massa olika känslor i mig.

Men jag vet ju inte vad jag kan göra annars heller...



Kramar


Mari

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0