Måste bara orka


Jag orkar inte...........


Mitt schema är så här....


kl 5 45 går jag upp

kl 7 00 åker jag tåg från min station till jobbet

kl 9 00 börjar jag jobba(praktik)

5 min paus gånger 3 om dagen

30 min lunch

kl18 30 slutar jag jobba

kl20 30 kommer jag hem


kl 11 30 går jag lägga mig



mitt månadslön är ca 11500kr efter skatt och allt annat.

ledighet utom lördag, söndag och röda dagar är bara några dagar.
Dessutom är det max 1 vecka man får lov på en gång.
 



Vad är det meningen med mitt liv?

Alla på tåget ser så trött ut.

Det är livs viktigt att få en plats att sitta på tåget så att jag inte lider av att stå hela vägen till jobbet med högsklackad sko.


Har inte ens att sitta på toa under tiden.....


De är så hårda med tid alltså hålla tid, trots att de slutar alltid 30 min försenad.

Kan det vara så?


Varför måste Vi som nyanställda måste orka så mycket?



Det finns ingen som förstår mig på jobbet.

De är redan hjärntvättad. Eller de har ingen arning att säga emot dem som är äldre på jobbet.



Vad kan jag göra nu?

Det känns fel från början att jag föddes i Japan.


Det känns alldeles meninglös att leva här.


Usch.......jobbigt


Ska vara borta hemifrån och jobba på företagets fabrik 5 veckor från och med måndag.


Lycka till, Mari.



Puss o Kram


Mari

Kommentarer
Postat av: Cissi

Stackare.. Det lät inge kul det där! :( Du är så stark Mari du kommer klara det, det vet jag! :) Annars så.. Kom till Sverige! :)

2011-04-19 @ 23:57:11
Postat av: Mari

Tack Cissi!

Nej..... Så hemskt här med jobb!!

Hoppas det går över snart och jag kan jobba och leva med bättre humör :(

Kram

2011-04-23 @ 11:32:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0