Engelska

Ohhhh, va jobbigt jag har haft...

I söndags jobbade jag från kl 12 till 22, och i måndags jobbade jag med barnen från kl 8 till 17, och idag (tisdag) jobade jag från kl12 til 22 igen....


Imorgon ska jag också jobba från kl 8 till 17.......

Hur kan jag orka mer?



Men men , idag hat jag haft en bra sak på jobbet.

En tjej som såg ut utlänsk kom och köpte YAKITORI hos mig.
När hon kom, hon frågade mig om jag kunde engelska.

Så jag svarade "ja!"


Sen jag förklarade olika kött bitar för henne på engelska och hon verkade vara nyfiken på japansk mat, så jag ville prata mer med henne ;)

Så jag frågade henne var hon kom från.


USA och Jag berättade att jag hade varit Vermont i USA.


HOn blev glad och jag blev också glad :)


Det händer inte så ofta att få träffa folk från utomlands och prata så här.
Så jag blev lite nervös i början, men det var så roligt att prata så här.


Jag hoppas jag får prata engelska eller svenska oftare här i Japan!!



Karmkram


Mari


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0