Lilla Japan med massa folk!!!

Hm.
Nu ska jag berätta hur jag har det i Japan här om dagen....
Tempraturen är över 30 varjedag. Regn period tog slut, äntligen!!
Så det bör bli bättre väder nu :)

Jag har ätit riktig sushi som jag hade önskat länge när jag var i Sverige!!

Japansk "kaiten-zushi" (typisk sushi restaurang som är ganska billigt) ser så här ut....
     

Hmmmmm!!!!! Gott!!




Det är så kul att träffa kompisarna som jag inte hade träffat länge :)

Mina kompisar börja förstå mycket om Sverige nu, så jag brukar berätta vad som hänt när jag var i Sverige osv... ;)



Igår började jag jobba på utserveringsrestaurang som ligger väldigt nära mig.

Det heter "Beer-garden" och dettta är typisk japansk traditionell utservering bara på sommaren.

Massa folk kommer och dricka himla mycket öl och röka och äta och prata.

Jag sprang omkring jämt och serverat massa öl...... 7.5 timmar med 20 minuters paus...mmmm....!!!!

Oh my god!!!!

Men alla som jobbar var snälla, så jag kände mig härlig att jobba så här igen ändå! :)


Efter jobbet hoppade jag på min kompis bil och åkte vi till "Super Sentou".

Det är typ ett ställe som man badar fast med varm vatten och bastu. Det är nästan som spa.
Det var jättelände sedan när jag var på varm vatten och slappnade av.......
Så det var hur skönt som helst!!!!!!!
Vi bara pratade och pratade, klockan var 12 på natten...hihiiii!!!
Sen åkte vi tillbaka hem och kom hem kl 1 på natten.

Kan du tror att jag ska jobba så här 6 dagar från och med igår? sen får jag en dag ledig och 6 dagar igen...
Ja, ja, ja...ni som jobbar för 100% gör ju nästan samma.
Men tänk om Japan...Jo, litet plats med massa folk som nästan alla är krävande....!
Hoppas jag orkar....haha..!

Idag ska jag träffa en kompis och jobba, naturligtvis :)


Njuter av allt.  It´s my policy ;)


Ha en trevlig lördag!!


Kram


Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh! jag vill också äta på den där sushiresturangen! igår åt jag och Johan sushi från wok&roll, det var jättegott! men det vore kul att smaka äkta japansk sushi :)

2009-07-18 @ 14:44:19
URL: http://roosjohanna.blogg.se/
Postat av: Mari

Hej Johanna :)

Jo, du måste komma hit och äta äkta sushi!!!!

Eller jag kanske ska öppna den i Skellefte någon gång!? hahahaaa!!

kram

2009-07-19 @ 18:03:23
URL: http://marisolros.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jajjamen jag har skaffat en "lilla mari" och jag lovar, min lilla mari är verkligen liten!

2009-08-18 @ 21:49:14
URL: http://roosjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0