Turkiet



Idag har jag varit hos Elisabeth i Kungsbacka.
Hon var min handledare när jag prakticerade i Kommunen i våras.
Hon är jätte snäll och trevlig kvinna. 
Först handlade vi på Willys och sen lagade vi middag kl 14...tidigt middag eftersom vi skulle laga en annan mat sen!!
Vi åt lax med burgur. Det var ju jätte gott!!

Sen åkte vi till Hediye och hämta henne och hennes bebis.
Vi lagade Turkisk mat tillsammans. Den heter börek.
Hediye lärde oss börek!

  Det ser ut så här innan stoppa in i ugnen.

Det är jätte tun deg och rulla feta ost med kryddor i den degen.
Sen stoppade vi dem i ugnen.......

  Det är fädigt!!

Det blev jätte fint!!
Och självklart var det gott!!

Vi hade kul tillsammans inom olika kulturer.
Dessutom fikade vi och drak Kinesesk te.

Den var trevlig dag!!

I morgon måste jag göra läxor som jag fick på skolan.......
Engelska, Svenska och Religion.........Ush....vad mycket på en gång....
Jag vet att jag gör läxsor för min skulle.
men ändå blir man ibland trött på dem. På grund av  min egenskap, jag kan inte sluta och ger upp tills jag blir nöjd med mig själv........(Jag analyserar mig själv så. )

Men men.....

Nu ska jag gå och lägga mig.

Ha det bra!!

Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0