orättvis

I dag eftermiddag åkte vi till studiebesök.

Det var okej,,,,Jag somnade helatiden....haha..........



Igår var jag hos Derya och hade lite fest!!
Vi var 10 stycken och vi åt kurdisk mat. Det var gott!!

jag pratade med nästan alla och pratade med Tommy på Japanska. Det var ju trevligt!! Då förklarade jag lite grann om japanska för Derya.



Vi diskterade mycket om Svensk kultur. Vi hade olika och lika syn punkt och det var roligt att disktera!!


Ja.
När jag tänker om framtiden, kommer jag alltid bli arg på olika sätt var man kommer ifrån.
För att den tyska Marika kan åka hem eller komma tillbaka till Sverige när som helst.
De som är från andra EU länderna kan jobba också här i Sverige.
För mig som är från Japan det är så svårt att stanna här.
Jag tycker att det är jätte orättvis. Har någon Japaner gjort fel? Är vi inte tillräckliga att visa oss inom samhell?

Hmmmm......

Jag hoppas det blir någon ändling snart.

Nu ska jag gå och ducha.


Kram

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej Mari :D Jag visste inte att du hade en blogg! Så kul! Jag har suttit och läst varenda inlägg du skrivit :P Fortsätt skriva så jag kan fortsätta läsa ;) Kram från din syster Johanna

2009-01-21 @ 11:33:30
URL: http://roosjohanna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Johanna!!

Tack för att du kommenterade!!

Jo, jag började ganska nyss.

Jag ska försöka att skriva varje dag!

Kramar

Mari

2009-01-21 @ 18:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0