Minnen i Skellefteå


Jag ska bäretta om lovet som jag har gått i Skellefteå där är min andra hem.
Det var ju inte så länge sedan när jag åkte och hälsade på dem sist. Det var i April 2008.

Kåge såg ut som vanligt, fast var det mycket snö, förstås.
Jag träffade Carina och Valter på busstation i Skellefte sen åkte vi till Coop och handlade lite.

Riffa verkade glad att se mig, tror jag. (eller hoppas jag....haha.. )
Rasmus blev ännu mer längre och större än när jag såg honom sist.


Under 17 dagar träffade jag några kompisarna från klassen när jag gick gymnasiet för 5 år sedan.
Josse, Cissi, Jessica, Johanna och Lindy. Vi fikade tillsammans och det var ju trevligt!!
Jag träffade mest Josse i båda Kåge och stan!!
Hon är så go!!
Jag, Josse och Cissi lagade mat tillsammans hos Cissi och spelade spel också med Erik!
Det var jätte skoj och trevligt!!


Jag fräffade min Svensk syster Johanna ganska mycket.
Hennes sambo Johan och Sonen Anton också kunde komma till Kåge ofta och jag var också hos dem i Anderstorp några gånger. jag lagade soppa som jag burkade laga när jag var i Kåge åt Johanna.
Hon tycker mycket om Soppan, så det var ju trevligt.
I göteborg lagar jag mat bara för mig själv varje dag. Det är ju ingen kul.
Man vill ha lite sällskap ibland och höra "hmmmmm.....Vad gott du görde!!" verkligen....!!


jag lekte mycket med Anton. Det var så mysigt att vara med honom.
Jag försäker varje gång att lära honom att jag är Mari och hans japmoster(Japansk moster).
Fast han verkade inte fatta.....hmmm....
I alla fall, Han är såååååååååå gullig för mig. Jag kan säga han är världens sötast pojke!!


Jag lekte med Sofie och Stina på julafton.

Sofie var ganska bryg i början när jag var i Kåge först, men den här gången pratade och busade vi mycket.

Det var jätte lul!!

Stina är så söt. Vi kramade många gånger.
Jo, hon är första babis som jag hållade henne när hon var innan 10 timmar efter föddes.

Jag kommer ihåg jätte tydligt att hon var så liten, varm och hon pluttade hela tiden när jag hållade henne.

Det var jätte många folk hos oss som vanligt på Julafton.
Jag såg Ludvig också, som såg ut som en japan.

Jag åt surströmming som jag önskade.
Jag såg Mamma Mia hos Johanna.
Jag färgade hår, fast det blev nästan ingen ändring......tack Johanna, i alla fall.

Enda sak som jag hade otur var att jag fick vinterkräksjukan(kanske)........
Sen Johans mamma fick också, så det blev inte att hälsa på dem i SKOGEN.....synd.

Det var helt underbart jag har haft i Skellefteå.
Jag kännde mig så trygg och hem.

Jag kommer säkert tillbaka och hälsa på i Juni någon gång!!

Tack för allt som jag hade haft där!!

vi ses snart igen Skellefte!!


Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0