Helg+måndag

Hejhej.



I helgen hade det varit jättefint väder i Göteborg!! Otroligt fint!!
Men, jag var inne hela dagen för att göra läxa!!

Idag blev det den 3e dag som solen sken.
Och jag var inne och satte framför datorn hela dagen........uch....

Men Äntligen färdigt med uppgift!!!! YES!!

Jag lagade Kinesisk mat igår!! Kyckling med äggnudlar.
Det smakade jätte bra!! Det var mycket godare än jag trodde.

Den kanske kan jag laga och servera i skolan nästa gång när jag står i köket!!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


När jag skriver på Svebska känner jag tydligt att Japanska är väldigt speciellt språket.
Och Japanska kan utrycka på jätte många olika sätt.
Jag älskar ju Svenska, fast jag Älskar fortfarande Japanska också.
Det är inte bara därför är det mitt modersmål, utan Det visar oss precis som man känner.

Det är inte dilekt, det är inte begrepp, utan är det individuella saker som man utrycker. 
Helt otroligt tycker jag.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Förresten, idag är det min Johannas Födeldedagen.
Hon blev 21 år gammal idag.

När jag träffade henne första gången i Kåge kunde jag inte tro att hon var 15 år gammal tjejen. Hon såg ut som 19 år som var typ äldre än mig.....haha!!
Hon är fortfarande en liten flicka, fast hon är så mogen.
Stora Grattis till Johanna!! Hoppas kortet är framme!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

nu ska jag gå och göra engelska läxa!!
För mig är det jätte roligt med Engelska i skolan!!

Många tycker att det är jobbigt fast jag känner mig att "Åhhh,,,Jag läser äntligen engelska på riktigt!!"

Det var jätte kul förr året på universitet, fast annars engelska lektioner i hela mitt liv var ingen kul.
Man kan inte känna sig "VERKLIGHET" på lektionerna i Japan, för mig i alla fall.

Så det är så spännnande att prata Engelska med lärare och disktera på Engelska istället för att bara sitta och skriva.

Ja,

Vi ses!!

Kram


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej och tack :D Ja, jag fick kortet! Tack så mycket :D Hoppas du har det bra! Man blir så sugen på alla maträtter du lagar; du kanske kan börja lägga ut recepten på bloggen så man kan laga dem själv? :)Kram

2009-02-09 @ 09:52:59
URL: http://roosjohanna.blogg.se/
Postat av: Mari

Hej Johanna!!

Vad bra att kortet var framme ordentligt!!

Tack, du!! Jag älskar ju laga mat, du vet.

Jag kommer att skriva recept snart, när jag orkar..hehe...

Min dröm är att öppna en matlagningskurs!!

Vi får se....

Kram

2009-02-10 @ 22:26:07
URL: http://marisolros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0