jätte länge sedan....


Hejhej!!

Det var verkligen jätte länge sedan när jag skrev sist.

Jag hade haft jätte mycket som var väldigt spännande.


1. Michiko kom

jo, äntligen kom Michiko tillbaka till Sverige.
Hon längtade mycket och hon njöt av på riktigt, tror jag. eller hoppas jag!!

Hon hade mycket att berätta för mig och dagarna gick så fort.

Vi träffades Maria i både stan och hemma hos henne!!
Hon är så mysig och snäll och rolig!!


Det är en kort när jag och Michiko åkte färjan till ön där Maria bor.
Det var så härligt väder!!




Dessutom träffades vi Leo och Marit i stan!!
Leo var i Japan som var utbytesstudent för ett år sedan och där träffade Michiko Leo på universitetet.
Det var ju trevligt med dem och vi åt indisk mat!! hmmmm.....vad gott det var!!
Vi var tvungen att prata Engelska med personalen som jobbade där. Det kändes konstigt faktiskt....haha!!

Men jag kunde säga "utan koriander, tack" på Engelska i alla fall....hihi!!




Michiko var med mig till min skola också några dagar.
Alla var nyfikna på henne eftersom hon är ganska längre än mig.....haha
Näe, hon försökte att kommunicera med dem, så att många frågade mig om henne efteråt. Det var ju roligt!!



Största grejen som vi gjorde var att vi åkte till Arvika!!
Jag var så nyfiken på att åka till Värmland för länge sedan!!
Så när hon frågade mig om jag vill följa med, blev jag jätteglad även om jag måste skolka skolan!!

Jag visste ju redan ganska mycket om Arvika och hennes värdfamilj eftersom det var Michiko jag brukade ta kontakt mest med när jag var i Skellefteå för fem år sedan.
Karin och Björn var jätte varma människan och Absolut Lena och Janne med!!
De var så trevliga så att jag var nästan avunsjuk på Michiko att hon hamnade hos så bra människor i Arvika!!
Ja ja ja!! Jag hade också jätte trevliga folk med mig uppe i Skellefteå!! Men de flesta var inte särskild intresserad av mig som var utbytesstudent eller en japan. Så jag var nästan tvungen att vara som en svensk som de andra. Det känndes skilnad när jag tänkte tillbaka till tiden när jag var utbytesstudent. Men det var ju också bra för att jag kunde lära mig mycket svensk saker och språket så fort!!

I alla Fall, trots att det var plötsligt och kort tid tog de folk emot oss så vänligt och jag är verkligen tacksam.

Jag vill gärna åka tillbaka dit och hälsa på igen!!

Jag kan inte glömma att vi diskterade mycket med Carl Erik och Åsa!! SÅ ROLIGT!!

Det var lite synd om Michiko att hon inte kunde stanna länge.....


Det var ungefär allt vad vi gjorde under 2 veckor!!



Jag ska försöka skriva oftare nu..................


Imorgon ska jag åka till Ullared med Elisabeth!!

Yajjjjj!!


Ha det så bra!!!



Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0